سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست شدن دوستان ، غربت است . [نهج البلاغه]

مهر

 
 
هفت و چهار(جمعه 87 دی 27 ساعت 6:32 عصر )
بلی این بود حکمت روزگار      که هفتی نموده به چاری سوار
اگر مطالب قبل را دنبال کرده باشدی ملاحظه خواهید که در یک جا گفته شده تمامی پدیده‌ها چهار عنصر سازنده دارند و در جای دیگر گفته شده است آنها هفت قسمتی هستند. این دو گفته یکی می‌باشد.دلیل آن این است که عناصر سازنده‌ی یک پدیده از یکدیگر جدا نیستند بلکه بیکدیگر متصل می‌باشند. بنابراین شما نمودی هفت لایه از آن را خواهید دید. نمونه روشن آن نیز طیف نور می‌باشد. در این طیف عناصر اربعه سازنده آن یا همان رنگ‌های اصلی که گفته شد چهارتایند و یکی از انها نیز مخفی مانده است( صندل) به علت اینکه با یکدیگر در ارتباط می‌باشند، رنگ های فرعی دیگری در بین آنها نمود یافته است. این مطلب همان رازیست که همه‌ی هستی با خود دارد مثلاً در اسمان‌های هفت گانه یا زمین هفتگانه‌ای که قرآن به آن اشاره دارد نیز همین مطلب وجود دارد. بدین معنا که آسمانها و زمین چهار قسمت اصلی یا محکمات دارند که به علت اینکه در میان آنها قسمت‌های فرعی نیز بوجود آمده است شکلی هفت رنگ یا همان پرنیان هفت رنگی که عرفا بدان می‌گویند را از خود نشان می دهند.


 
راز هفت(جمعه 87 دی 27 ساعت 6:14 عصر )
هفت عددی است که در بین تمامی فرهنگ‌ها و ملیت‌ها جنبه تقدس و حتی سحر آمیز یافته است . تمامی ادیان الهی نیز به این عدد عنایت ویژه‌ای داشته‌اند. در اسلام نیز این عدد جایگاه  خاصی دارد. قرآن و احادیثی که از ائمه به ما رسیده است همگی موید همین موضوع می‌باشند.اگر می‌خواهید بدانید که چه چیزی به این عدد  چنین خاصیت عجیبی را داده است باید بدانید که هر چیز که تا بحال فکر می‌کردید که یک است، در حقیقت یک نیست بلکه هفت است. حتی زمین ، خورشید و وجود خودتان، یک نیست بلکه هفت می‌باشد. این موضوع سبب می‌گردد که این عدد پایه و اساس هستی را رقم بزند. تمامی جهان بر اساس این عدد آفریده شده است، مولا علی (ع) می‌فرمایند:
فاجری جمیع الاشیاء علی سبعه
همه چیز بر اساس هفت به جریان افتاده است.
در این حدیث شریف که در مستدرک الوسائل آمده است، در پایان امام شناخت هفت را معادل با کامل شدن دین می‌داند
من فاز بالسبعه کمل دین کله


 
اسرار هستی(جمعه 87 دی 27 ساعت 5:58 عصر )
همانگونه که در آغاز سخن در چند ماه قبل نیز گفته شد، هدف از انتشار مطالبی که در این وبلاگ آورده می شود، پیش زمینه‌ای است برای انتشار کتاب جام نامه. این کتاب که در حدود هشتصد صفحه خواهد داشت در برگیرنده‌ی اسرار حیات و هستی می‌باشد که بزودی چاپ و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. در این کتاب بیاری حق با دریای بی‌پایان علوم قرآنی و حدیث معصومین آشنا خواهید شد که شما را متعجب خواهد ساخت. علومی فرا رویتان خواهد گشود که تاکنون در هیچ کتابی نخوانده‌اید و بعد از این نیز نخواهید خواند.  این اسرار که توسط قدما برای ما به ارث گذاشته شده است، متاسفانه توسط نسل کنونی به علت درک نشدن آن در حال فراموشی است. در سلسه گفتارهای کوتاهی که ملاحظه خواهیدفرمود رموزی نهفته است که تاکنون گوش هیچ بشری در قرون معاصر آن را نشنیده است. آنها اسرارخفیه‌ای هستند که سال ها توسط برجسته‌ترین افراد و عرفا به علت آماده نبودن اجتماع پنهان مانده بودند. و بیاری خداوند با نزدیک شدن به مراحل پایانی و آمادگی نسبی جامعه برای تحولی جهانی و در جهت هموار شدن ظهور منجی بزرگ بشریتف این اسرار در حد توان و قابلیت فاش خواهد شد.

 
زمین مرکز جهان(جمعه 87 دی 27 ساعت 5:50 عصر )
شاید شما هم شنیده باشید که قدما می‌گفتند زمین مرکز جهان است.و اسمان به دور آن می‌چرخد. بشر معاصر اینگونه می‌پندارد که منظور از این گفته این است که زمین ثابت است و خورشید بدور آن می‌چرخد!! چه اشتباه بزرگی. هر گز چنین نیست. واقعیت این است که هستی  نیز همانند تمامی دیگر پدیده‌ها دارای هفت قسمت یا سطح و بعبارت دیگر هفت بُعد می‌باشد که هر یک از آنها نسبت به دیگری مخفی است. یعنی نمی‌توان آنها را در آنِ واحد و با هم نگریست. این هفت قسمت درست همانند هفت رنگ طیف نور می‌باشند. زمین و تمامی دیگر کرات و کهکشانهایی که ما در اطراف مان می‌بینیم همگی در قسمت میانی یا سطح چهارم قر گرفته‌اند ؛ سه سطح پایین تر از ما و سه سطح نیز بالاتر از ما قرار دارد. سطح چهارم برابر رنگ سبز می‌باشد. به همین خاطر به سطح کنونی ما قدما فلک سبز یا فلک اخضر نیز گفته‌اند.


 
سه + یک(جمعه 87 دی 27 ساعت 5:35 عصر )
خداوند نامی آفرید، آن نام را به چهار قسمت کرد و به جهت نیازمندی خلایق سه نام را ظاهر و یکی را پنهان داشت...
آنچه که در فراز بالا آمد قسمتی از حدیث معصوم می‌باشد. حقیقت بیان شده توسط امام رازیست که هستی آن را در دل خویش پنهان داشته است. از چهار عنصر سازنده ذرات که قبلاً آن را توضیح دادیم باید گفته شود که یک عنصر آن از مجموعه غایب مانده شده و در آن مجموعه موجود نیست. این قسمت چهارم و پنهان شامل تمامی پدیده‌ها و ذرات در هستی گردیده شده است. در میان عناصر اربعه نیز هوا ناپیداست و سه عنصر دیگر مشهود می‌باشند. از مصادیق این عنصر نا پیدا همان بعد چهارم یا زمانیست که انیشتین موفق به کشف آن شده بود.
جهان را چار گوهرمایه دادی      سه جوهر را از آن پیرایه دادی
                                                                                 وحشی بافقی



   1   2   3      >




بازدیدهای امروز: 9  بازدید

بازدیدهای دیروز:2  بازدید

مجموع بازدیدها: 6969  بازدید


» لینک دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «